Saturday, September 12, 2009

The Day Will Come...

InsyaAllah, within a week from now all Muslimin and Muslimah will celebrate Hari Raya AidilFitri. It means that the month of Ramadhan will come to the end. Rasa macam baru saja kita semua meraikan bulan Puasa, sekejap saja dah nak sampai penghujungnya!

So, list for Hari Raya:-

1. Of course 'Baju Melayu', - beli ready made saja, colour biru muda!! Zura, siap tempah awal lagi... 3 pasang tu haaa.. :p

2. 'Kuih Raya', - Hmm itu kerja org pompuan, Zura have made some kind of cookies with her mother and my sister. Ada juga kuih "tunjuk"!! For my mum, Zura jugak tolong uruskan. Me, apa lagi..! Depa tunjuk, sini 'huloq' la jawabnya. Hua hua hua... :P

3. 'Cuti Raya', - I'm not taking any extra leaves.. maybe because of now I'm at a new office right! So feel 'tak sesuai' pulak, apa pulak boss kata nanti.. hehe :) Same also with Zura, both of us maybe just celebrate Hari Raya sampai raya ke-3 saja. Then masuk 'kandang' la balik kan!!

4. 'Duit Raya', - Memang la hari raya tahun nie jatuh time tengah2 bulan, but Alhamdulillah.. rezeki untuk anak2 sedara.. budak2 yang datang beraya InsyaAllah tetap kami sediakan. Not saying that we gonna change for a thousand++ ... cukuplah at least semua budak2 dapat merasa 'duit raya'!!

5. 'Hari Raya', - This year InsyaAllah will be my 2nd year celebrating with my wife Zura. Feel so happy, I feel not to worry on thinking which house I'm going to celebrate first. Its only takes me about 15mins to going back either to my family house or to Zura's family house!! Just be nice because our brother and sister will be coming back from KL, Johor.. together with our nieces and nephews!! Nak bagi 'duit Raya' nie..

**SELAMAT HARI RAYA FROM ERY & ZURA**

1 comment:

arezura said...

Ery, kita beraya ala2 kadar pun dh cukop!! Just cukop ngan rasa syukor+sronok dpt brkumpoi ramai2 pun dh rasa nikmat Hari Raya ok!!